ITA:
Sonorità hip hop accompagnano gli anni ’90 di GPB: studente dell’istituto d’arte di giorno e ribelle street artist di notte.
La tecnica spray diventa così la base di 20 anni di ricerca all’interno di un percorso che abbraccia e coniuga il figurativo all’astratto. Il collage è parte di un processo viscerale: ogni opera è il risultato della frammentazione di più quadri che vengono sacrificati come rito di un’instancabile ricerca personale volta alla coesistenza di molteplici emozioni.
Le sue opere nascono da un caos dominato dall’opposizione: realtà e fantasia, bene e male, pieno e vuoto. In una perenne lotta tra figurativo e astratto, tra neutro e saturo, si svelano figure intere alternate a personaggi mutilati da forbici irruenti. Sguardi che affiorano dietro a maschere feline o cinematografici occhiali. Animali vacillanti tra il domestico e lo stato brado. E ancora, effimeri gelati nelle mani di impenetrabili figure femminili. Citazioni, tributi, vita, morte, sacralità. Un tormento interiore che trova equilibrio solo nelle tele.
L’essenza del lavoro di gpb è un presente mutante in eterna evoluzione, a testimonianza dalla citazione di Lavoiser “nulla si crea, nulla si distrugge, tutto si trasforma”.

ENG:
Hip Hop warmth accompanied the youth of GPB: during the day he is a student at the Art Istitute, during the night a street art rebel.
The spray technique becomes the base of 20 years of research in an itinerary that embraces and combines the representative to the abstract. The collage is part of a visceral process: each work of art is the result of the fragmentation of several paintings that are sacrificed as a ritual of personal endless research directed at the coexistence of numerous emotions.
His artworks born from a chaos dominated by the oppositions: reality and imagination, better and worse, full and empty. In an everlasting fight between figurative and abstract, neutral and saturated, whole figures are revealed alternated to personalities injured by impetuous scissors. Sights that emerge behind feline masks or cinematographic glasses. Animals sway between domestic and wild. And so on, ephemeral ice creams in the cryptic hands of feminine figures. Quotes, tributes, life, death, sacredness. An interior agony that finds balance only on canvas.
The essence of the work of GPB is a mutant present in an eternal evolution, as evidenced by the quotation from Lavoiser “Nothing is lost, nothing is created, everything is transformed”.

 

Shop

M O R E

Solo exhibitions

2013 Up Load Art project Gallery, Trento, “IDROLISI”, edited by Federico Mazzonelli

2006 Spazio Arte Gallery, Rovereto (TN), “BISEGNI”

2002 Al Transito Gallery, Arco (TN), “GI.P.B”

2001 Al Transito Gallery, Arco (TN), “CROMOX TERAPIA”

2000 G.Craffonara room, Riva del Garda (TN), “DISGRAFIE DA PARATI”

1999 Boogaloo Art gallery, Rovereto (TN), “CARTONI”